Gdzie sprzedawać w Internecie?

Zacznijmy od tego, że już wiemy co chcielibyśmy sprzedawać w Internecie. Wiemy co to za grupa produktów, znamy ich cechy szczególne oraz możemy wyobrazić sobie grupę docelową. Określenie grupy klientów jest bardzo istotne, ponieważ do każdej grupy odbiorców dociera się w inny sposób. Większość osób pomyśli, że wszystko sprzedaje się na Allegro. Fakt, Allegro jest największym serwisem sprzedażowym w Polsce, jednakże korzystanie z tego serwisu wiąże się z kosztami oraz nie budujemy relacji z naszymi klientami.

Jaki mamy inny wybór w sieci? Najbardziej popularnymi kanałami sprzedaży online są:

marketplace (allegro, amazon, emag, ebay);

– własny sklep internetowy z indywidualną domeną;

portale ogłoszeń (OLX, Gumtree);

 

Zalety/wady korzystania z poszczególnych rozwiązań, przedstawimy najważniejsze z nich:

 

Marketplacy:

Zalety:

  • Generują dużą sprzedaż produktów;
  • Marketplacy zatrudniają specjalistów od promowania serwisów w różnych mediach, co przekłada się na liczbę odwiedzin naszych produktów, a końcowo na sprzedaż;
  • Stabilne systemy informatyczne – brak problemów technicznych;

Wady:

  • koszty koszty koszty (opłata za wystawienie przedmiotu, prowizja od sprzedaży, wszelkie usługi dodatkowe płatne) – największe koszty poniesiemy korzystając z Amazon;
  • korzystając z marketplacu naszą pracą budujemy wizerunek serwisu, końcowy klient nie przykłada uwagi od kogo kupuje przedmiot;

 

Własny sklep internetowy:

Zalety:

  • Kreujemy naszą markę w sieci;
  • Budujemy lojalność klientów – zadowolony klient wróci chętnie po kolejny produkt;
  • Brak prowizji od sprzedaży;
  • Możliwość publikowania blogu, opisów, zdjęć według własnego uznania;

Wady:

  • sama strona nic nie sprzeda, trzeba na niej generować ruch klientów;
  • założenie własnego sklepu to trochę pracy: można skorzystać z gotowych rozwiązań SaaS lub zatrudnić Freelancera;
  • sami musimy uregulować kwestie prawne uruchomienia sklepu takie jak RODO, polityka prywatności, regulamin sklepu;

 

Portale ogłoszeń:

Zalety:

  • łatwe dodawanie ofert;
  • wszystkie kwestie prawne uregulowane przez serwis;
  • brak prowizji od sprzedaży;

Wady:

  • brak wpływu na wygląd oferty;
  • opłata za umieszczenie ogłoszenia;
  • serwis ogłoszeń nie dokonuje automatycznej sprzedaży, przekazuje kontakt do sprzedawcy;

 

Kanały sprzedaży oczywiście można ze sobą łączyć. Wskazane wręcz jest, aby budować jak najszersze grono odbiorców swoich produktów, dlatego też w jednym czasie można oferować produkt w swoim sklepie oraz na wielu innych platformach typu marketplace. Sprzedaż w Internecie ma być w pełni automatyczna, ponieważ klienci są z natury leniwi i chcą zapoznać się z opisem, kliknąć kilka razy i przesyłka ma być w ich rękach. Pamiętaj, że sprzedaż to dopiero połowa sukcesu, szybka dostawa zamówionego towaru to obecnie najbardziej ceniona cecha dobrego sprzedawcy. W Alfap oferujemy kompleksową obsługę sklepów internetowych, dzięki której nie będziesz musiał martwić się o rzeczy takie jak pakowanie, realizacja wysyłka i obsługa zamówień wysyłkowych.


Dodaj komentarz