Wizja biznesu w Internecie
by Meng Shen
Dużo ludzi traktuje biznes w Internecie jako dodatkową pracę, a jednak coraz większa liczba ludzi rozwija poważne biznesy właśnie dzięki sprzedaży przez Internet. Zaczyna się często bardzo niewinnie od sprzedaży jednego produktu, a później liczba przedmiotów rośnie lawinowo. Różne badania prognozują rozwój sprzedaży w sieci na około 20% rocznie, dlatego też tak ważne jest, aby misja i wizja firmy została ustalona już na początku jej istnienia. Ułatwi to podejmowanie późniejszych decyzji oraz rozwiązywanie problemów związanych z tą działalnością. Jasno określone cele i mniejsze punkty kontrolne projektu sprawiają, że sprzedawcy są bardziej zmotywowani i cieszą się z osiągniętych wyników. Wizja firmy ma na celu nie tylko określenie co i w jaki sposób będziemy sprzedawać, ale również w jaki sposób firma będzie zarządzana oraz jaki będzie jej model operacyjny. Sprzedaż w Internecie wiąże się z: wybraniem formy księgowości, konta firmowego, firmy kurierskiej, wynajmem powierzchni magazynowej, zatrudnieniem ludzi, wdrożeniem procesów (pakowanie, wysyłka), godzin pracy, zamawianiem towarów, obsługą klientów itp.
W okresie świąt sprzedaż w Internecie jest największa, dlatego też warto do tego okresu przygotować się dużo wcześnie. Warto też pomyśleć nad rozwiązaniem, aby móc spokojnie spędzać wolne dni i cieszyć się z osiągniętych wyników. Wysyłka jednak powinna być zawsze wykonana na czas, aby nasi klienci byli zadowoleni. W wizji biznesu dobrze wyobrazić sobie kto będzie odpowiedzialny za proces wysyłki zamówień. Wysyłka musi być zrealizowana w każdy dzień roboczy oraz w czasie wzmożonego zapotrzebowania również w soboty oraz niedziele. Polecamy rozważyć możliwość skorzystania z usługi fulfillment dla sklepów internetowych/e-commerce, który wyręczy nas w czasochłonnym pakowaniu zamówień, pozwoli spędzić miły urlop oraz dostarczy wszystkie zamówienia na czas do Twoich klientów. W czasie wzmożonej sprzedaży najłatwiej dostrzec zalety korzystania z takiego rozwiązania. W 2019 r. przemyśl i dostosuj rozwiązanie do Twoich potrzeb, aby być w pełni przygotowanym do nadchodzących wydarzeń. Czas poświęcony na pakowanie, poświęć na rozwój kanałów sprzedaży.
Recommended Posts
Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym
2019-09-11