Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym

Czym jest sprzedaż w Internecie – co to jest w ogóle ruch witryny

Sprzedaż w sklepie internetowym jest to najszybciej rozwijająca się gałąź handlu. Sklepy internetowe docierają do masy potencjalnych klientów 7 dni w tygodniu 24h/dobę. Klienci coraz bardziej doceniają szybkie zakupy z błyskawiczną dostawą do domu lub punktu odbioru.
Z statystycznego punktu widzenia sprzedaż w Internecie to nic innego jak dotarcie do pewnej liczby odbiorców za pomocą organicznych lub płatnych metod promocji oraz przekonanie ich ofertą, aby dokonali zakupu. Za pomocą narzędzi Google Analytics możemy w łatwy sposób sprawdzić jaki ruch generuje nasza strona z podziałem na źródła pozyskania ruchu. Ruch na stronie internetowej to nic innego jak liczba wejść użytkowników na Twoją stronę. Wszystkie działania w Internecie są policzalne, dlatego priorytetem jest z zapoznaniem się z podstawowymi narzędziami do analizy. Pamiętaj, aby traktować analitykę z najwyższym priorytetem i dbać o to aby współczynnik konwersji był jak najwyższy.

Sposoby na pozyskanie ruchu na stronie sklepu internetowego

Najprostszym oraz darmowym sposobem na pozyskanie ruchu na stronie jest prezentacja swojej oferty w sklepie oraz wypozycjonowanie jej w wyszukiwarce Google. Google bot przeanalizuje Twoją stronę i pozwoli potencjalnym użytkownikom odnaleźć ją w Internecie. Oczywiście możesz podnieść ilość wyszukiwań Twojej witryny za pomocą pozycjonowania się coraz wyżej w wyszukiwarce Google. SEO – Search Engine Optimization jest to metoda pozycjonowania słów kluczowych w wyszukiwarce Google. SEO można optymalizować samemu lub zlecić to firmie, która profesjonalnie zajmuje się tego typu usługą.
Jeśli chodzi o płatne metody pozyskiwania ruchu to mamy do wyboru kilka, takich jak Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads. W płatnych metodach wyszukiwania użytkownik definiuje słowa kluczowe, które chce aby były wyszukiwane lub tworzy oferty promocyjne, które mają być wyświetlane w zdefiniowanym kanale sprzedaży. Użytkownik definiuje budżet oraz grupę docelowych odbiorców. Płatne kanały promocji skutecznie pozyskują ruch do sklepu internetowego dzięki czemu szybko jesteśmy wypromować i sprzedać produkty.

Jak zamienić ruch na konwersję

Przed rozpoczęciem płatnej promocji naszego sklepu internetowego dobrze jest samemu oraz z pomocą innych przeprowadzić audyt naszego sklepu internetowego. Dokonać zakupu oraz przejść cały proces od wejścia na stronę, aż po dokonanie zakupu. Wszelkie błędy oraz zastrzeżenia powinny być wyeliminowane w fazie testowania. Pamiętaj, że klient nie ufający sklepowi internetowemu nie dokona w nim zakupu.

Gdy mamy już przeprowadzoną analizę naszego sklepu to czas na stworzenie oferty, która zachęci klientów do zakupu. Piękny opis oraz wysokiej jakości zdjęcia są jednym z kluczowych czynników do podjęcia decyzji. Klient w sklepie internetowym nie ma możliwości zobaczenia produktu dlatego tak ważne jest stworzenia profesjonalnego wyglądu oferty.
Koszty transportu? Może to wydać się mało istotne, ale tak nie jest. Większość klientów sprawdza koszty oraz możliwości dostawy towaru. Coraz częściej klienci są świadomi ile przesyłka kurierska kosztuje, dlatego zastosowanie wysokich stawek kurierskich może przełożyć się na spadek konwersji. Sprzedawca powinien dać kupującemu możliwość wyboru opcji dostawy oraz zapewnić go o czasie otrzymania produktu. Coraz większa część sklepów w celu zapewnienia najwyższej jakości dostawy, wykorzystuje specjalistyczne usługi logistyczne dla e-commerce. Firmy zewnętrzne dbają o zadowolenie Twoich klientów, oferując szeroki zakres dostawy z niskimi stawkami.

Stosując tych kilka podstawowych metod Twój sklep powinien rozwijać się z biegiem czasu.


Dodaj komentarz