Co to znaczy zlecić obsługę magazynu do firmy zewnętrznej tzw. fulfilementu? Kiedy powinieneś to zrobić?

Co to znaczy zlecić obsługę magazynu do firmy zewnętrznej tzw. fulfilementu? Kiedy powinieneś to zrobić?

Logistyka jest jednym z najważniejszych (i najbardziej skomplikowanych) aspektów prowadzenia działalności e-commerce. Oczekiwania klientów ciągle się zmieniają, zarówno złożoność, jak i wzrost presji na marki e-commerce wymusza wprowadzanie nowych rozwiązań.

Gdy Twoja firma jest mała lub dopiero rozpoczyna działalność możesz sobie poradzić samodzielnie z logistyką lecz w pewnym momencie warto zainteresować się dostępnymi rozwiązaniami i zlecić obsługę magazynową dla sklepu internetowego/e-commerce i dystrybucję towaru do firmy zewnętrznej.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co oznacza outsourcing usług logistycznych e-commerce, dlaczego firmy wybierają takie rozwiązanie oraz czy jest ona odpowiednia dla Ciebie.

Co to znaczy outsourcing fulfilement?

Outsourcing fulfilement – realizacji zamówień dotyczy zaangażowania firmy zewnętrznej w celu zarządzania niektórymi lub wszystkimi aspektami procesu realizacji zamówienia, w tym przechowywania zapasów, opakowań oraz realizacji wysyłek.

Chociaż outsourcing może wydawać się ryzykowną opcją, firma, do której zlecasz realizację zlecenia, powinna być prawdziwym partnerem dla Twojej firmy, a nie tylko wykonawcą usługi.

Outsourcing procesów w firmie trzeciej (3PL) oznacza, że wykonują następujące usługi w Twoim imieniu, korzystając z infrastruktury, pracowników i technologii:

  • Magazynowanie: Przechowywanie i zarządzanie zapasami w obiektach 3PL;
  • Picking: Pobieranie pozycji z ich miejsca w magazynie 3PL, jak tylko zamówienie zostanie złożone na twojej stronie;
  • Pakowanie: Pakowanie wszystkich przedmiotów w zamówieniu przy użyciu odpowiedniego pudełka i materiałów do pakowania, a następnie dodanie etykiety do paczki;
  • Wysyłka: Planowanie przewoźników do odbioru paczek z placówki 3PL do wysłania do klientów wraz z elektronicznymi informacjami do śledzenia przesyłek;
  • Przetwarzanie zwrotów: Ułatwienie procesu zwrotu i odzyskanie niewykorzystanego towaru z dostępnych zasobów;

Korzyści z outsourcingu wysyłki

  1. Nie musisz przechowywać towaru
  • Niezależnie od tego, czy masz własny magazyn, czy też Twoje zapasy wypełniają twój salon, piwnicę lub garaż, zajmowanie się magazynowaniem może być koszmarem. Twoja sprzedaż może się zmieniać sezonowo z miesiąca na miesiąc. Może to doprowadzić do niedoboru przestrzeni gdy otrzymasz nową partię towaru lub będziesz płacić za zbyt dużą powierzchnię magazynową zanim ją w pełni wykorzystasz. Kiedy zlecasz magazynowanie do firmy zewnętrznej, twój 3PL może efektywnie przechowywać twoje zapasy. Wszystko, co musisz zrobić, to wysłać nową dostawę zapasów, gdy stan magazynowy danego produktu się obniży.
  1. Nie musisz zajmować się pakowaniem, obsługą kurierów ani prowadzeniem magazynu. Jeśli kiedykolwiek sam prowadziłeś magazyn, poniższe zadania są Ci znajome:
  • Wyszukiwanie produktu pasującego do zamówienia;
  • Zabezpieczanie przedmiotów w folię bąbelkową
  • Składanie pudełek
  • Zabezpieczenie paczek taśmą
  • Drukowanie etykiet oraz ich naklejanie

Codzienne wykonywanie tych czynności staje się czasochłonne i kosztowne. Największą wskazówką, że nadszedł czas na outsourcing, jest to, że nie możesz już nadążyć za rosnącą wielkością zamówień. Oczywiście możesz zatrudnić kogoś, kto podejmie się tych zadań, lecz nadal będziesz odpowiedzialny za cały ten proces oraz poniesiesz wiele ukrytych kosztów realizacji zamówień.

Dodatkowe wynajęcie powierzchni wiąże się z dużym kosztem oraz czasem poświęconym na zarządzanie magazynem i obowiązkami operacyjnymi. Musisz go obsłużyć, kupić sprzęt, ubezpieczenie i oprogramowanie oraz zarządzać operacjami. Inwestowanie we własną infrastrukturę magazynową jest długoterminowym zobowiązaniem wymagającym dużych zasobów i wiedzy.

Alternatywnie, realizacja zamówień dzięki fulfilement dla sklepów internetowych/e-commerce eliminuje zadania takie jak pakowanie pudełek i zarządzanie magazynem, a zamiast zatrudniać pracowników zajmujących się pakowaniem, możesz zatrudnić osoby odpowiedzialne za marketing i obsługę klienta.

  1. Możesz skalować business, koncentrując się tylko na najważniejszych zadaniach

Podczas gdy zadania związane z pakowaniem są ważne, prawdopodobnie nie rozpocząłeś swojego sklepu, aby pakować paczki tylko żeby sprzedawać.

W końcu odkryjesz, że twój czas jest twoim największym zasobem. Poświęcanie czasu na zadania związane z realizacją zamówień zamiast na generowanie większej sprzedaży i budowanie społeczności klientów może ostatecznie uniemożliwić skalowanie Twojej firmy.

Właściciele inteligentnych firm rozumieją, że nie mogą sami robić wszystkiego. Pakowanie, realizacja i obsługa zamówień wysyłkowych z ALFAP pozwala Ci poświęcić więcej czasu na branding, rozwój produktów i inne inicjatywy, które tylko Ty możesz prowadzić. Możesz przekazać zarządzanie zapasami, produktami do pakowania i wysyłkami do 3PL; w końcu to ich główna działalność – nie wasza!

  1. Możesz wykorzystać wiedzę i kompetencje 3PL

Ze wszystkimi niuansami związanymi z zarządzaniem procesami realizacji zamówień mogą pojawić się nieoczekiwane problemy, które szybko stają się przytłaczające – szczególnie jeśli Twoja sprzedaż rośnie gwałtownie.

Firmy 3PL mają sieć partnerów, które pomagają w szybszym, bardziej efektywnym i niedrogim serwisie. Znają najlepsze praktyki, są gotowi poradzić sobie w szczycie sezonu, mogą łatwo skalować swoich pracowników, zarządzać zwrotami i wiele więcej. Praca z operatorem usług logistycznych oznacza, że nie musisz się nim stać.

 

  1. Otrzymujesz najlepsze technologie i analizy, które pomogą rozwinąć Twój biznes

Obsługa logistyczna zamówień dla sklepu internetowego/e-commerce w firmie zazwyczaj wiąże się z ręcznym procesem realizacji zamówień. Kiedy zlecasz wysyłkę, nie tylko dostajesz usługi 3PL, ale także mnóstwo narzędzi i raportów, których możesz użyć do podejmowania decyzji biznesowych.

3PL nie są już postrzegane jako centrum powstawania kosztów, ale raczej jako generator przychodów, który pomaga ograniczyć ilość porzucanych koszyków i zwiększa liczbę konwersji, spełniając oczekiwania klientów.

Rozwiązania Fulfillment obejmują dziś bezproblemową integrację, która łączy cały łańcuch dostaw z kanałami sprzedaży, umożliwiając:

  • przyspieszone opcje wysyłki
  • śledzenie w czasie rzeczywistym statusów realizacji zamówień
  • podejmowanie decyzji opartych na danych, korzystając z wbudowanych raportów, które pomagają skrócić czas transportu i koszty transportu
  • zaplanować inwentaryzację Jak zlecić realizację zamówienia na zewnątrz

Jeśli chodzi o outsourcing zamówień, istnieje wiele opcji. Oto, jak upewnić się, że znajdziesz właściwego partnera dla swojej wyjątkowej firmy.

  1. Określ swoje potrzeby

Zanim wybierzesz partnera, któremu zlecisz wysyłkę, upewnij się, że w pełni przemyślisz wszystkie kwestie, potrzeby związane z unikalnymi wymaganiami Twojej firmy.

Przejrzyj swoje plany rozwoju, aby wybrać partnera, który będzie skalowalny w miarę wzrostu sprzedaży – od obsługi zamówień B2B do oferowania międzynarodowych możliwości wysyłki.

Określ ramy czasowe, aby móc odpowiednio planować zamówienia, w zależności od tego, jak długo trwa przyjmowanie zapasów.

Zastanów się, jakie są potrzeby związane z budowaniem marki i czy musisz wysyłać zamówienia w niestandardowych pudełkach lub markowych kopertach zamiast zwykłego opakowania.

  1. Porównaj dostawców 3PL

Procesy realizacji zamówień bezpośrednio wpływają na wrażenia klientów związane z marką, produktem i reputacją. Wydajność 3PL może pozostawić trwałe wrażenie na klientach. Aby wybrać odpowiedniego zewnętrznego dostawcę usług logistycznych:

Upewnij się, że rozumiesz wszystkie potencjalne koszty realizacji i czy masz osobne elementy zamówienia na takie rzeczy jak pudełka i materiały do ​​pakowania.

Oceń swoją sieć realizacji i czy jesteś ograniczony do jednej lokalizacji, czy możesz rozwinąć się w wiele centrów realizacji i czy ich zasięg dotyczy obszarów wiejskich lub dużych miast.

Zapoznaj się z technologią i integracją 3PL, aby dowiedzieć się, czy Twoje obecne sklepy internetowe i inne systemy, które zasilają twoje działania e-commerce, są kompatybilne z ich rozwiązaniem, czy też musisz wynająć programistę, aby to skonfigurować.

Sprawdź, jakiego rodzaju raporty i inne narzędzia oferują, aby pomóc we wszystkim – od prognozowania zasobów po optymalizację dystrybucji zasobów reklamowych. Te narzędzia pomogą Ci zaoszczędzić na kosztach wysyłki i czasie transportu.

  1. Wybierz odpowiedniego partnera i zrelaksuj się!

Po dokonaniu wyboru możesz wysłać swoje zapasy, zsynchronizować swój sklep z technologią i rozpocząć realizację swoich zamówień. Kiedy zlecasz obsługę paczek dla sklepu internetowego/e-commerce możesz zautomatyzować wysyłkę i śledzić proces od momentu złożenia zamówienia, aż paczka dotrze do klienta.

 

Wniosek

Wiele firm e-commerce uważa, że ​​odejście od samodzielnej obsługi magazynu jest najlepszą decyzją którą podjęli. Jednak pamiętaj, że decyzja o outsourcingu magazynu do zewnętrznej firmy logistycznej to ważna decyzja.


Dodaj komentarz