Automatyzacja procesów w sklepie internetowym – sezon urlopowy

W związku z nadchodzącym sezonem letnim wszystkie firmy muszą przygotować się do nachodzącego czasu w zmożonych urlopów. Większość pracowników chętnie wybiera urlop w sezonie letnim oraz w czasie świątecznym. Czy Twój kanał sprzedaży online jest na to przygotowany? Kiedy ostatnio analizowałeś swoje procesy w sklepie online lub na allegro. Większość akcji związanych z pakowaniem, realizacją i obsługą zamówień wysyłkowych otrzymanych w kanale sprzedaży online może być automatyczna. Przekazywanie zamówień, wystawianie dokumentów sprzedaży, generowanie etykiet przewozowych, zmiana statusów zamówień, generowanie e-maili z powiadomieniami dla klientów oraz co w ostatnim czasie bardzo ważne przekazywanie numerów listów przewozowych do systemu allegro.

Urlopy pracowników oraz braki kadrowe

Obecna sytuacja na rynku pracy w Polsce jest dosyć trudna i wielu przedsiębiorców ma problem z zatrudnieniem kompetentnych pracowników lub ich rotacją. Sezon letni jest to dobry moment do refleksji na temat obsługi logistycznej zamówień dla sklepu internetowego/e-commerce. Co robisz w momencie, gdy Twoi pracownicy magazynowi idą na urlop? Jeśli pakujesz paczki samemu to co robisz w momencie, gdy Ty chcesz odpocząć i skorzystać z zarobionych pieniędzy? Najgorszym z rozwiązań jest tymczasowe zaniechanie sprzedaży na czas urlopu, ponieważ nie tylko tracisz potencjalną marżę ze sprzedaży lecz również w tym okresie możesz stracić wypracowaną pozycję rynkową. Korzystając z usług firm zewnętrznej odpowiedzialnej za fulfillement masz pewność, że Twoje zamówienia zostaną wysłane zawsze na czas, a Twoi klienci będą zadowoleni. Zamówienia oraz status płatności przekazywane są automatycznie za pomocą API do systemu firmy zewnętrznej. Będąc na wakacjach możesz cieszyć się piękną pogodą oraz w wolnej chwili sprawdzać statystyki ile właśnie zarobiłeś. Raz na zawsze pożegnaj problem braków kadrowych i zagwarantuj sobie w łatwy sposób więcej wolnego czasu, który przeznaczysz na rozwijanie swojego biznesu lub rozrywkę.

 

Automatyzacja procesów sprzedażowych

Każde nowe zamówienie od klienta wymaga dokonania kilku czynności przed rozpoczęciem pakowania. Czy zastanawiałeś się kiedyś ile czasu potrzebujesz na spakowanie jednego zamówienia? Jest to bardo ważna informacja jeśli na prawdę chcesz rozwinąć biznes w internecie.

Pobranie zamówienia, sprawdzenie poprawności adresu zamówienia, sprawdzenie statusu płatności, wygenerowanie listu przewozowego, przygotowanie dokumentów sprzedaży paragon/FV, odnalezienie towaru w magazynie, aktualizacja stanów magazynowych w bazie. To wszystko wymaga czasu lub automatyzacji. Istnieje wiele systemów gotowych do użycia, które wykonują większość pracy za człowieka. Takie rozwiązania podnoszą efektywność pracy oraz oszczędzają ogromną ilość czasu. Odpowiedni system to tylko część sukcesu, odpowiednia konfiguracja to druga część zadania, którą należy wykonać. Wdrożenie takich rozwiązań IT najlepiej przeprowadzić w okresie mniejszej sprzedaży, aby móc poświecić więcej czasu na zrozumienie procesów oraz dokładne ich przetestowanie. Dobrze przygotowane procesy pomogą każdemu sklepowi online zwłaszcza w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Jeśli nie chcesz rozwiązywać wszystkich problemów sam, fulfillement center powinno służyć CI pomocą. Współpraca między sklepem internetowym a fulfillment center odbywa się następująco:

  1. Sklep otrzymuje zamówienie, które jest automatycznie przekazywane do systemu fulfillmentu za pomocą API,
  2. Status płatności automatycznie pobierany jest ze sklepu internetowego,
  3. Etykieta przewozowa jest generowana w czasie rzeczywistym po zmianie statusu zamówienia,
  4. Pracownik magazynowy otrzymuje powiadomienie o zamówieniu do spakowania,
  5. Gdy paczka zostanie spakowana, klient otrzyma powiadomienie za pomocą e-mail o statusie zamówienia oraz informacji na temat numeru listu przewozowego,
  6. Możliwe wygenerowanie jest dodatkowych automatycznych wiadomości e-mail zawierających faktury/paragony on-line.

Najważniejszą zaletą automatyzacji połączonych z fulfillementem dla sklepu internetowego/e-commerce jest zadowolenie klientów, ponieważ zawsze są na bieżąco informowani o statusie realizacji zamówienia. Dobrze spakowane zamówienie oraz dostawa na czas to kluczowy czynnik oceny sprzedawcy przez kupujących.

W Alfap oferujemy kompleksową obsługę sklepów internetowych. Zadbaj już teraz o swój czas, wygodę i zadowolenie swoich klientów. Skontaktuj się już dzisiaj z nami : sales@alfap.pl lub wypełnij formularz kontaktowy.


Dodaj komentarz